ေလ့လာ၊ ဖတ္မွတ္၊ သင္ယူခဲဲ့သည့္အရာမ်ားထဲမွ ေကာင္းႏုိးရာရာမ်ားကုိ ၀ါသနာစိတ္အရင္းခံျဖင့္သာ ျပန္လည္ေ၀ငွျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း

သခင္ေယဇူး ေဆးေၾကာျခင္းခံယူေတာ္မူျခင္းအေၾကာင္း

 
ရွင္ေယာဟန္ဘတၱိဇံ၏ ေနာင္တတရားႏွင့္ဆုိင္ေသာေဆးေၾကာျခင္းကုိ သခင္ေယဇူးသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ခံယူေတာ္မူခဲ့သနည္း။
   
    ေယာဟန္သည္လည္း ဆာလင္ၿမိဳ႕အနီး၊ ဧႏြန္အရပ္၌ ေဆးေၾကာျခင္းကုိ ေပးလွ်က္ရွိ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ထုိအရပ္၌ ေရမ်ားစြာရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ လူတုိ႔သည္လည္းလာၾက၍ ေဆးေၾကာျခင္းခံၾက၏။ (ရွင္ေယာဟန္ ၃း၂၃)

    ေနာင္တသံေဝဂရျခင္းငွါ ငါသည္ သင္တုိ႔ကုိ ေရျဖင့္ေဆးေၾကာ၏။ (ရွင္မာေတဦး ၃း၁၁)
    ထုိအခါ သူသည္ အျပစ္မွခြင့္လႊတ္ျခင္းခံရရန္ ေနာင္တတရားႏွင့္ဆုိင္ ေသာေဆးေၾကာျခင္းအေၾကာင္းကုိ ေဂ်ာ္ဒန္ျမစ္ဝွမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေဟာေျပာ ေလ၏။ (ရွင္လုကာ ၃း၃)
    အထက္ပါက်မ္းခ်က္မ်ားကုိ ဖတ္႐ႈျခင္းအားျဖင့္ ရွင္ေယာဟန္ဘတၱိဇံသည္ ေနာင္တတရားႏွင့္ဆုိင္ေသာေဆးေၾကာျခင္းကုိ ေဂ်ာ္ဒန္ျမစ္ကမ္းတြင္ ေပးလွ်က္ရွိ ေၾကာင္းကုိ သိရွိႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ဤေနရာ၌ ရွင္ေယာဟန္ေပးေသာ ေဆးေၾကာျခင္း သည္ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္တည္ေထာင္ေတာ္မူမည့္ ေဆးေၾကာျခင္းစကၠရမင္တူး မဂၤလာျမတ္၏ ေရွ႕ေျပးျပင္ဆင္မႈတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာင္တတရားႏွင့္ဆုိင္ေသာ တရားကုိ ေဟာၾကားလွ်က္ ေဂ်ာ္ဒန္ျမစ္၌ ေရျဖင့္ ေဆးေၾကာျခင္းေပးျခင္းအားျဖင့္ ရွင္ေယာဟန္သည္ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္ ၾ<ြကလာမည့္လမ္းေတာ္ကုိ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ေပးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
    ရွင္မာေတဦးဧဝံေဂလိက်မ္း (၃း၁-၁၇) တြင္ ရွင္ေယာဟန္၏ ေနာင္တ တရားႏွင့္ဆုိင္ေသာေဆးေၾကာျခင္းအေၾကာင္း၊ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ တုိင္ ရွင္ေယာဟန္၏လက္ေတာ္မွ ေဆးေၾကာျခင္း ခံယူေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္းကုိ ဖတ္႐ႈႏုိင္ ပါသည္။
    သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္သည္ ဘုရားရွင္၏သားေတာ္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔၊ အျပစ္ ကင္းေသာသုိးငယ္ေတာ္လည္းျဖစ္ပါသည္။ အျပစ္တရား၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕မရွိသလုိ၊ အျပစ္တရားႏွင့္လုံးဝကင္းလြတ္ေတာ္မူပါသည္။ အျပစ္မရွိေသာသူတစ္ေယာက္ အတြက္ ေနာင္တတရားဆုိတာ မလုိအပ္ပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္လည္း သခင္ေယဇူးသည္ ရွင္ေယာဟန္ထံမွ ေဆးေၾကာျခင္းခံယူေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
    သခင္ေယဇူးသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ရွင္ေယာဟန္ဘတိၱဇံထံမွ  ေဆးေၾကာျခင္း ခံယူေတာ္မူခဲ့သနည္း။ အခ်က္ (၄) ခ်က္ျဖင့္ ရွင္းျပပါမည္။
     ပထမအခ်က္အေနျဖင့္ သခင္ေယဇူးသည္ ေဆးေၾကာျခင္းစကၠရမင္တူး မဂၤလာျမတ္ကုိ တည္ေထာင္လုိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ရဟႏၲာသူေတာ္ျမတ္ ရွင္အန္းဘ႐ုိ႕(စ္) (ွအ. ဗာဘမသ်န) က ''သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္သည္ ရွင္ေယာ ဟန္ထံမွ ေဆးေၾကာျခင္းခံယူေတာ္မူျခင္းအားျဖင့္ ေဆးေၾကာျခင္းစကၠရမင္တူးကုိ တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့သည္'' ဟူ၍ မိန္႔ဆုိထားပါသည္။ ရွင္ေသာမတ္အကြိဳင္းနက္(စ္) (ွအ. ႊ့သာေ် ဗဆကငညေ်) ကလည္း ''သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္သည္ ေဂ်ာ္ဒန္ျမစ္ ထဲ၌ ရွင္ေယာဟန္ထံမွ ေဆးေၾကာျခင္းခံယူေတာ္မူျခင္းအားျဖင့္ ေရကုိ သန္႔ရွင္း  စင္ၾကယ္ေစသည္၊ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေစေသာ အစြမ္းတန္ခုိးကုိ ေပးေတာ္မူပါသည္'' ဟူ၍ မိန္႔ဆိုထားခဲ့ျပန္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္ ေဂ်ာ္ဒန္ျမစ္၌ ရွင္ေယာဟန္ထံမွ ေဆးေၾကာျခင္းခံယူေတာ္မူခဲ့ျခင္းသည္ လုိအပ္၍မဟုတ္ပါ၊ ေရကို သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေစရန္ႏွင့္ ေဆးေၾကာျခင္းစကၠရမင္တူးမဂၤလာေတာ္ျမတ္ကုိ တည္ေထာင္လုိေသာေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။
    ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္သည္ မိမိ၏ဘုရား အျဖစ္ေတာ္ကုိ ေဖာ္ျပလုိေတာ္မူျခင္း၊ ခမည္းေတာ္ဘုရားရွင္၏ တစ္ပါးတည္းေသာ သားေတာ္ျဖစ္ေတာ္မူေၾကာင္း၊ လူသားအားလုံး၏ ကယ္တင္ျခင္းအတြက္ ေစလႊတ္ျခင္း ခံရေတာ္မူျခင္းကုိ ေဖာ္ျပလုိေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ရွင္ေယာဟန္ထံမွ ေဆးေၾကာျခင္း ခံယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ''ဤသူသည္ ငါႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးရာ ငါ၏ ခ်စ္သားေပတည္း'' ဟူ၍ ေကာင္းကင္မွေျပာဆုိေသာအသံသည္ ႐ုတ္တရက္ ထြက္ေပၚလာေလ၏' (ရွင္မာေတဦး ၃း၁၇) ဟူေသာက်မ္းပုိဒ္အားျဖင့္ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္သည္ ခမည္းေတာ္ဘုရားရွင္၏ တစ္ပါးတည္းေသာသားေတာ္ ျဖစ္ေတာ္မူေၾကာင္းကုိ အတည္ျပဳဖြင့္ဟေဖာ္ျပေတာ္မူျခင္းကုိခံယူရန္ ရွင္ေယာဟန္ထံမွ ေဆးေၾကာျခင္းကုိ ခံယူေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
    တတိယအခ်က္အေနျဖင့္ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္သည္ ရွင္ေယာဟန္ ထံမွ ေဆးေၾကာျခင္းခံယူုျခင္းအားျဖင့္ ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ဆုိင္ေသာ ကယ္တင္ ျခင္းစီမံကိန္းေတာ္၊ တနည္းအားျဖင့္ တရားေဒႆနာေတာ္ေဟာၾကားျခင္းကုိ တရား ဝင္စတင္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္၏ တရားေဒႆနာ ေတာ္ေဟာၾကားျခင္း၊ ဒုကၡေဝဒနာခံထမ္းျခင္း၊ အေသခံျခင္း၊ ျပန္ရွင္ထေျမာက္ေတာ္ မူျခင္း အစရွိသည့္ ကယ္တင္ျခင္းစီမံကိန္းေတာ္ကုိ အစျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ရွင္မာ ေတဦး ဧဝံေဂလိက်မ္း (၃း၁၆-၁၇) တြင္ဖတ္႐ႈရသည့္အတုိင္း သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ ေတာ္ဘုရားသည္ ဂ်ိဳးငွက္အသြင္ျဖင့္ သခင္ခရစ္ေတာ္အေပၚသုိ႔ ဆင္းၾ<ြကလာၿပီး ခမည္းေတာ္ဘုရားရွင္ကလည္း ေကာင္ကင္မွအသံေတာ္ျဖင့္ အတည္ျပဳေပးျခင္း အားျဖင့္ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္၏ ကယ္တင္ျခင္းစီမံကိန္းေတာ္၌ ပုဂၢိဳလ္သုံးပါး တစ္ဆူဘုရား တစ္စည္းတစ္လုံးတည္းအျဖစ္ ပါဝင္ေနသည္ဆုိသည့္အခ်က္ကုိ အတည္ျပဳေပးေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
    စတုတၴအခ်က္အေနျဖင့္ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္သည္ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔လူသား မ်ားအားလုံးအား ခမည္းေတာ္ဘုရားရွင္၏အလုိေတာ္ကုိ နာခံေတာ္မူသည့္ ပုံသက္  ေသ၊ စံနမူနာေကာင္း ျပသသည့္အေနျဖင့္ ရွင္ေယာဟန္ထံမွ ေဆးေၾကာျခင္းကုိ ခံယူေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔အျပစ္သားမ်ားအေနျဖင့္ ေဆးေၾကာျခင္း ခံယူဖုိ႔လုိအပ္ေၾကာင္း၊ ေဆးေၾကာျခင္းခံယူျခင္းအားျဖင့္ သူ႔၏ကယ္တင္ျခင္း စီမံကိန္းေတာ္မွာပါဝင္ၾကရန္ ဖိတ္ေခၚေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္။
    အနားယူေတာ္မူၿပီျဖစ္ေသာ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး အရွင္သူေတာ္ျမတ္ ဘက္နဒက္ (၁၆) မွ ''သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္ ေဆးေၾကာျခင္းခံယူေတာ္မူျခင္း သည္ ခမည္းေတာ္ဘုရားရွင္၏အလုိေတာ္ကုိ လုံးဝအၾ<ြကင္းမဲ့လက္ခံၿပီး အပ္ႏွံပူေဇာ္ ျခင္းျဖစ္သည္။ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္၏ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းအျပည့္ႏွင့္ လူ႔အျဖစ္ကုိယူ ေတာ္မူျခင္းအားျဖင့္ နိမ့္က်ေသာကြၽန္ေတာ္တုိ႔လူသားမ်ားႏွင့္ အျပည့္အဝတူညီေစ ေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါသည္'' ဟူ၍ မိန္႔ျ>ြမက္ခဲ့ပါသည္။
    သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္သည္ ရွင္ေယာဟန္ထံမွ ေဆးေၾကာျခင္းမဂၤလာ ခံယူေတာ္မူျခင္းသည္ လုိအပ္၍၊ အျပစ္ရွိ၍မဟုတ္ပါ။ ေဆးေၾကာျခင္းစကၠရမင္တူး မဂၤလာေတာ္ျမတ္ကုိ တည္ေထာင္ဖန္ဆင္းရန္၊ ေရကုိသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေစရန္၊ ခမည္းေတာ္ဘုရားရွင္၏ တစ္ပါးတည္းေသာသားေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ဟေဖာ္ျပျခင္း ကုိခံယူရန္၊ သခင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္သည္ ကယ္တင္ျခင္းစီမံကိန္းေတာ္ကုိ တရားဝင္ အစျပဳရန္၊ ခမည္းေတာ္ဘုရားရွင္၏အလုိေတာ္ကုိ လုံးလုံးလ်ားလ်ား နာခံလုိက္နာမႈ ကုိျပသရန္၊ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔လူသားမ်ားကုိ ပုံသက္ေသ၊ စံနမူနာေကာင္းျပသရန္အတြက္ ရွင္ေယာဟန္ဘတၱိဇံထံမွ ေဆးေၾကာျခင္းမဂၤလာကုိ ခံယူေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါသည္။

Bro. Peter Htwal Sei Myint
ေနာက္ဆုံးႏွစ္ကုိရင္မ်ား၏ ေျခရာလက္ရာမ်ား (၂ဝ၁၉ - ၂ဝ၂ဝ)

ြၽန္နမနညခန်

- ကက္သလစ္သာသနာေတာ္၏ျမတ္ေသာအယူဝါဒ (ဃဃဃ)
- ဏဗ႕ဴ ံဗၤၤၿႏြၽယ “ႊ့န ွေခမောနညအေူ ၾပ်အနမပ”ယ ြမေခနတငညါယ မနလင်နိ နိငအငသည ၂ဝဝ၇
- ့အအစ်ၚ။။တတတ.ခေအ့သူငခတသမူိမနစသမအ.ခသာ။၂ဝ၁၉။ဝ၁။၁၂။တ့ပ-ိငိ-ျန်က်-ငည်င်အ-သည-ဘနငညါ-ဘေစအငဖနိ။
- ့အအစၚ။။ဘူသါ.မသ်န-စကဘူင့်ငညါ.ခသာ။၂ဝ၁၆။ဝ၈။၂ဝ။၃-မနေ်သည်-ျန်က်-ညနနိနိ-အသ-ဘန-ဘေစအငဖနိ။

No comments: