ရင္ခတ္ျခင္း
အျပစ္ရိွေၾကာင္းကို ျပေသာအမွတ္လကၡဏာ ျဖစ္သည္။
ရဟန္းလက္ေဆးျခင္း
အလြန္သန္႔ရွင္းျမင့္ျမတ္ေသာအမႈကိစၥကို ဦးေဆာင္မႈျပဳေနေသာ
ပုဂၢိဳလ္သည္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာအေန၌ ရွိသင့္ေၾကာင္းကိုျပေသာ
အမွတ္လကၡဏာျဖစ္သည္။
ေရႏွင့္ စပ်စ္ရည္ေရာစပ္ျခင္း
ေယဇူးဘုရားရွင္ လူ႔ဇာတိအျဖစ္ကို ခံယူျခင္းသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္
ဤစကၠရမင္တူး၌ ၿပီးျပည့္စုံျခင္းသို႔ ေရာက္မည့္ အေၾကာင္း အမွတ္
လကၡဏာျဖစ္သည္။ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔သည္ လူ႔ဇာတိအျဖစ္ကိုယူေဆာင္ေသာ
ေယဇူး၏ဘုရားအျဖစ္ေတာ္၌ ပါဝင္ခြင့္ရသည့္အၾကာင္း အမွတ္
လကၡဏာ ျဖစ္သည္။
သန္႔ရွင္းေသာအရာမ်ားကိုနမ္းျခင္း
ယဇ္ပလႅင္ေတာ္၊ က်မ္းစာစေသာ သန္႔ရွင္းေသာအရာကုိနမ္းျခင္းသည္
ရိုေသျခင္း၊ ခ်စ္ခင္ျခင္း၊ ဘုရားႏွင့္ေပါင္းစပ္ရန္ တမ္းတျခင္း၏ အမွတ္
လကၡဏာ ျဖစ္သည္။
ဘုရားေက်ာင္းထဲ၌ ဦးညြႊတ္ျခင္း၊ ေခါင္းညိမ့္ျခင္းတုိ႔သည္ အရိုအေသ
ေပးျခင္း၏အမွတ္လကၡဏာျဖစ္သည္။
ဘုရားဝတ္ျပဳစဥ္လက္ယွက္ျခင္း၊ လက္အထက္သုိ႔ပင့္ေျမွာက္ျခင္းတုိ႔သည္ စိတ္အားထက္သန္စြာဆုေတာင္းျခင္း၏ အမွတ္လကၡဏာျဖစ္သည္။
လက္တင္ျခင္း
လက္တင္ျခင္းသည္ သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္ဘုရား၏ ေကာင္းႀကီးဘင္ေဘာင္ သက္ေရာက္ေစျခင္း၏ အမွတ္ လကၡဏာ ျဖစ္သည္။
ခရႈစူးမွတ္သားျခင္း
ခရႈစူးမွတ္သားျခင္းသည္ ေယဇူးသခင္လက္ဝါးကပ္တုိင္ေပၚမွာ
အေသခံျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္သုံးပါးတစ္ဆူရွိေၾကာင္းကုိ
အမွတ္ရေစသည္။ ¤င္းအျပင္ ခရႈစူးမွတ္သားျခင္းျဖင့္ အဘယ္
ေက်းဇူးမဆုိ လူတုိ႔အေပၚသို႔သက္ေရာက္ေသာေၾကာင့္ အရာဝတၴဳ
တစ္ခုခုကို သန္႔ရွင္းေစရန္ျဖစ္ေစ၊ ဘုရား၏ကာကြယ္ေစာင့္
ေရွာက္ျခင္းကို ခံယူရရိွေစရန္ျဖစ္ေစ၊ ကက္သလစ္ဘာသာဝင္တုိ႔
သည္ ခရႈစူးမွတ္သားျခင္းကို ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ေအဒီ ၁၄၄ ခုႏွစ္တြင္
အန္တီအုတ္ၿမိဳ႕၏ ဆရာေတာ္ အီညားဆီအူး (Ignatius) က စတင္
သတ္မွတ္ကာ က်င့္သုံးေစခဲ့သည္။
လက္ဝါးကပ္တုိင္
မစၧားပူေဇာ္တုိင္း ေယဇူးသခင္ပုံပါေသာ လက္ဝါးကပ္တုိင္ကို ယဇ္ပလႅင္ေပၚ၌ အျမဲထားရျခင္းမွာ ကာလ္ဝါရီ ေတာင္ေပၚ၌ ေယဇူးသခင္၏ ပူေဇာ္ျခင္းကို သတိရေစရန္ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ မစၧားတရားပူေဇာ္ျခင္း ႏွင့္ ကာလ္ဝါရီ၌ပူေဇာ္ျခင္းသည္အတူတူပင္ ျဖစ္သည့္အျပင္ သခင္ေယဇူး၏ ဒုကၡစရိယာခံျခင္းကိုလည္း သတိရေစရန္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားစင္ေပၚ၌ လက္ဝါးကပ္တုိင္ မရိွလွ်င္ မစၧားတရားပူေဇာ္ခြင့္ မရွိေခ်။
မစၧားတရားေဟာခ်ိန္၊ ပူေဇာ္ခ်ိန္အတြင္း၌ ေခါင္းေလာင္းတီးရျခင္း ၏ အဓိပၸါယ္မွာ အေရးႀကီးသည့္အခ်ိန္ ေရာက္ရိွေနၿပီ ျဖစ္၍ သတိတရားႏွင့္ဘုရားသခင္အား အာရုံျပဳၾကရန္ သတိေပးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
မစၧားတရားအစႏွင့္ အဆုံး၌ရဟန္းက ယဇ္ပလႅင္ေတာ္ကို (၂)ႀကိမ္တိတိ နမ္းရျခင္းမွာ
(၁) လူထုပရိတ္သတ္ကိုႏႈတ္ဆက္ျခင္း
(၂) ပလႅင္ေပၚမွာထားရိွသည့္ ရဟႏၱာမ်ား၏ ဓါတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားကိုအရိုအေသေပးျခင္း
(၃) ရဟႏၱာမ်ားႏွင့္ တစ္လုံးတစ္ဝတည္းျဖစ္ေၾကာင္း ကိုျပျခင္း
(၄) ပလႅင္ေတာ္သည္ သခင္ေယဇူးကိုယ္ေတာ္တုိင္၊ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ကိုစီရင္တည္ေထာင္ခဲ့စဥ္ အသုံးျပဳခဲ့ေသာ စားပြဲ၏ သ႑ာန္ျဖစ္ျခင္း
(၅) သခင္ေယဇူး တံက်င္ေပၚ၌အသက္စြန္႔ေသာ ကာလ္ဝါရီေတာင္၏ ပုံသ႑ာန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
No comments:
Post a Comment