ေမး - ခ႐ူစူးအမွတ္အသားျပဳလုပ္ရျခင္းရဲ႕အဓိပၸါယ္နဲ႔ဘယ္အခ်ိန္ကစၿပီး
စတင္အသုံးျပဳခဲ့တယ္ဆုိတာသိခ်င္ပါတယ္။
ကက္သလစ္ဘာသာဝင္မ်ားျပဳလုပ္တဲ့ခ႐ူစူးအမွတ္အသားဟာခရစ္ေတာ္
ဘုရားရွင္လက္ဝါးကပ္တုိင္ေပၚမွာ
တင္သတ္ျခင္းခံရၿပီးေသျခင္းမွတဖန္
ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္ရဲ႕ေအာင္လံေတာ္ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီခရစ္ေတာ္
ဘုရားရွင္ရဲ႕ေအာင္လံေတာ္ခ႐ူစူးလက္ဝါးကပ္တုိင္ေတာ္ဟာခရစ္ယာန္မ်ားရဲ႕ ကယ္တင္ျခင္းသရဖူျဖစ္လာပါတယ္။အဲဒီခ႐ူစူးအမွတ္အသားျပဳျခင္းသေကၤတ
ကုိ
ဘယ္သူကစတင္ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္ဆုိတာကုိေတာ့အတိအက်မသိခဲ့ရေပမယ့္
ေရွးကနဦးအစ ဒုတိယရာစုႏွစ္ကတည္းကပင္
ခရစ္ယာန္တုိ႔သည္မိမိတုိ႔နဖူး
ေပၚတြင္လက္မျဖင့္ ခ႐ူစူးမွတ္သားျခင္းကုိ သမုိင္းအေထာက္အထားမ်ားအရ
သာသာေရးသက္ေသခံခ်က္ထုံးတမ္းစဥ္လာတစ္ခုအျဖစ္ျဖင့္ လက္ခံခဲ့ၾက
ေၾကာင္းသိႏုိင္ပါတယ္။
ခရစ္သကၠရာဇ္ ေအဒီ(၁၉၆)ခုႏွစ္က သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ့တဲ့ Tertullion
ဆုိတဲ့ပုဂိၢဳလ္သည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၌ ပထမဆုံး လက္တင္ဘာသာျဖင့္
စာေပမ်ားကုိေရးသားခဲ့တဲ့ အာဖရိကႏြယ္ဖြားကာေသ့ခ်္ၿမိဳ႕သား သာသနာ
ေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေရွးကနဦး ဖခင္ႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္အခါတုန္းက
ခရစ္ယာန္ေလာကမွာ ဂရိဘာသာစာနဲ႔စကားကုိပဲအသုံးျပဳခဲ့ပါတယ္။
လက္တင္ဘာသာစာနဲ႔စကားကုိအသုံးမျပဳခဲ့ေသးပါ။တာတူလီးယာန္းဆုိတဲ့ ဓမၼသုခမိန္ႀကီးရဲ႕လက္တင္ဘာသာစကားနဲ႔ေရးသားခဲ့တဲ့အေရးအသားမ်ား
ထဲမွ
ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္တစ္ခုကေတာ့ 'ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔သည္ အဘယ္အရပ္သို႔
သြားသည္ျဖစ္ေစ၊ အဘယ္အရပ္မွျပန္လာသည္ျဖစ္ေစ၊
အဝတ္အစား
ဆင္ယင္သည့္အခါပင္ျဖစ္ေစ၊ ေျခနဲ႔ေတာင္ေဝွးကုိဆင္ယင္သည့္အခါပင္
ျဖစ္ေစ၊ စားေသာက္သည့္အခါ၌ပင္ျဖစ္ေစ၊
အိပ္ယာဝင္ခါနီးအခ်ိန္ပင္ျဖစ္ေစ၊ ခ႐ူစူးလက္ဝါးကပ္တုိင္အမွတ္အသားကုိျပဳလုပ္ၾက၏'
ခရစ္သကၠရာဇ္(၃၇၃)ခုႏွစ္တြင္သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ့တဲ့ရဟႏၲာသူေတာ္ျမတ္
ေအဖရိမ္ Ephren အရွင္ျမတ္က
ဆီးရီးယားလူမ်ိဳးထဲမွတစ္ဦးတည္းေသာ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ သူေတာ္ျမတ္ရဲ႕ေရးသားခ်က္တစ္ခု
ကေတာ့
'ခ်စ္သား သင္၏လုပ္ငန္းေဆာင္တာအားလုံး၌ အသက္ေပးေသာ
ခ႐ူစူးအမွတ္အသားျဖင့္ ၿပီးေျမာက္ေစရမည္။
သူ၏စားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္း၊
သြားလာျခင္း၊ သူ၏အိမ္၌ေနျခင္းႏွင့္အိပ္ခါနီးအခ်ိန္တုိ႔၌ ဤခ႐ူစူးအမွတ္
အသားျပဳလုပ္ျခင္းထက္ ပုိမုိေကာင္းမြန္ေသာအျပဳအမူသည္မရွိေတာ့ေပ။ ထုိခ႐ူစူးအမွတ္အသားျပဳျခင္းသည္
သင္၏လုပ္ငန္းေဆာင္တာအားလုံး
တုိ႔အတြက္ လုံၿခံဳမႈေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိအျပဳအမူကုိ သင္၏သားသမီး
တုိ႔အား
သင္ၾကားေပးၾကေလာ့။'
အမိသာသနာေတာ္ႀကီးရဲ႕ကနဦး ဒီက်မ္းတတ္မ်ားရဲ႕ေရးသားခ်က္မ်ားကုိ
ေထာက္႐ႈျခင္းအားျဖင့္
ခ႐ူစူးအမွတ္အသားျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဘယ္သူ
ဘယ္ဝါကစတင္ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ကုိေတာ့ေရေရရာရာမသိခဲ့ေပမယ့္
အမိသာသနာေတာ္ႀကီးထဲမွာ ေရွးဦး၏အစကပင္ စတင္ခဲ့တယ္ဆုိတာ
ကုိေတာ့သိႏုိင္ပါတယ္။
စတုတၳရာစုႏွစ္ပုိင္းတြင္မူ ဝတ္ျပဳကုိးကြယ္ျခင္းအခမ္းအနားမ်ား၌
စတင္မွတ္သားျပဳလုပ္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႕က နဖူးနဲ႔မ်က္လုံးမ်ား
အေပၚမွာခ႐ူစူးမွတ္သားၾကၿပီး
အခ်ိဳ႕တုိ႔ကႏႈတ္ခမ္းမ်ားေပၚ၌လည္း
ခ႐ူစူးမွတ္သားခဲ့ေၾကာင္း အဌမရာစုႏွစ္ပုိင္းမ်ားတြင္
သက္ေသ
သာဓကမ်ားရွိခဲ့ပါတယ္။
နဖူး၊ ရင္ဘတ္နဲ႔ပုခုံးမ်ားေပၚမွာမွတ္သားျခင္းဟာ ပၪၥမရာစုႏွစ္က
ထုံးတမ္းစဥ္လာတစ္ခုအျဖစ္ေပၚေပါက္လာခဲ့ေပမယ့္ ရေသ့ေက်ာင္း
တုိက္မ်ားတြင္ဆယ္ရာစုက်မွ
တရားဝင္လက္ခံၿပီး ခ႐ူးစူးမွတ္သား
လာၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ ဆယ့္သုံးရာစုမွာေတာ့ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး
တတိယေျမာက္ အင္ႏုိဆင့္ (Innocent III) အရွင္သူျမတ္ရဲ႕ညႊန္
ၾကားခ်က္မွာ လက္ညိွဳးသုံးေခ်ာင္းျဖင့္ နဖူးမွအစခ်ီကာ ဒုတိယ
ရင္ဘတ္မွာတုိ႔ၿပီး အဲဒီေနာက္ညာလက္ပုခုံးမွ ဘယ္လက္ပုခုံးသုိ႔
တုိ႔ထိမွတ္သားရန္
သြန္သင္ေတာ္မူခဲ့ေပမယ့္ တစ္ျဖည္းျဖည္း
ဘယ္လက္ပုခုံးမွ ညာလက္ပုခုံးသုိ႔အဆုံးသတ္တဲ့အေလ့အထသုိ႔
ေျပာင္းသြားခဲ့ပါတယ္။
ခ႐ူစူးမွတ္သားရာ၌ရြတ္ဆုိရေသာ ဆုေတာင္းေမတၱာမွာ
-
'ခမည္းေတာ္၊ သားေတာ္၊ သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္၏ နာမေတာ္ျမတ္၌၊ အာမင္။'
ဟု ေရွးကတည္းကရြတ္ဆုိခဲ့ၾကေပမယ့္
ၾသသုိေဒါက္အသင္းမ်ားမွာ
ေတာ့ 'သန္႔ရွင္းေတာ္မူေသာဘုရား၊ တန္ခုိးႀကီးေတာ္မူေသာဘုရား၊
မေသႏုိင္ေသာဘုရား၊ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔ကုိသနားေတာ္မူပါ' ဟုရြတ္ဆုိခဲ့ၾက
ပါတယ္။ ဝတ္ျပဳကုိးကြယ္ျခင္း
အခမ္းအနားမ်ား၌ ခ႐ူစူးမွတ္သားျခင္း
သည္ အနက္အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ေပၚလြင္ေစပါတယ္။
ေဆးေၾကာျခင္း
ခံ၍ ဘာသာဝင္လာသူတစ္ဦးေပၚမွာ ခ႐ူစူးအမွတ္သားတားေပးျခင္း
အားျဖင့္ ဒီလူဟာခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္ရဲ႕ပုိင္ဆုိင္ျခင္းခံရေၾကာင္း
အမွတ္
တံဆိပ္ခံႏွိပ္ခံရတဲ့ သေဘာကုိေဆာင္ပါတယ္။ မေကာင္းဆုိးဝါးနတ္ဆုိး
မ်ားကုိႏုိင္နင္းေတာ္မူတဲ့
ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္ရဲ႕ဘုန္းအာႏုေဘာ္ေတာ္ကုိ
လည္းအသိအမွတ္ျပဳျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ခ႐ူစူးမွတ္သားျခင္းသည္ အေတာမသတ္ႏုိင္ေအာင္မ်ားျပားတဲ့ဘုရား
သခင္ရဲ႕ေက်းဇူးမ်ားစီးဆင္းရာအမွတ္အသားျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ လူတစ္
ဦးဦးကုိ အရာဝတၳဳတစ္ခုခုကုိေကာင္းခ်ီးေပးျခင္း၊ ဘုရားရွင္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕
လက္ေတာ္ထဲ
ပူေဇာ္အပ္ႏွံလုိက္ျခင္းအနက္အဓိပၸါယ္ကုိေပၚလြင္ေစပါ
တယ္။ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီက ကြၽန္မ်ားကုိသခင္တစ္ေယာက္ေယာက္ပုိင္
ထားေၾကာင္း၊
ပုိင္ရွင္ရွိေၾကာင္းျပဖုိ႔အတြက္ နဖူးေပၚမွာအလြယ္တကူမ
ေပ်ာက္ႏုိင္တဲ့အမွတ္အသားျဖင့္မွတ္သားျခင္းခံခဲ့ၾကပါတယ္။
ထုိေခတ္က
ဘာသာေရး အယုံအၾကည္မ်ား၌လည္း မိမိတုိ႔ယုံၾကည္ရာဘုရားမ်ားရဲ႕
အမွတ္မ်ားျဖင့္မွတ္သားခဲ့ၾကပါတယ္။
ခရစ္ယာန္မ်ားကလည္း မိမိတုိ႔
ယုံၾကည္ရာနဲ႔သက္ေသခံရာ ေအာင္လံေတာ္အမွတ္အသားအျဖစ္
ခ႐ူစူးအမွတ္အသားကုိ
စတင္ျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။
ခ႐ူစူးမွတ္သားျခင္းကိုအသုံးျပဳရျခင္းအေၾကာင္းကား
အလြန္သန္႔ရွင္း
စင္ၾကယ္၍ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူလွေသာ ပုဂၢိဳလ္သုံးပါး တစ္ဆူဘုရား ကုိ
ေအာက္ေမ့သတိရရန္နဲ႔
ပုဂၢိဳလ္သုံးပါးတစ္ဆူဘုရားအနက္ ဒုတိယ
ပုဂိၢဳလ္သားေတာ္ဘုရားသည္ ခ႐ူစူးလက္ဝါးကပ္တုိင္ေပၚမွာအသက္
ေတာ္စြန္႔ေတာ္မူေၾကာင္းကုိ သတိရရန္အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ခ႐ူစူး
အမွတ္အသားကုိျပဳတဲ့အခါမွာ
ခမည္းေတာ္၊ သားေတာ္၊ သန္႔ရွင္းေ
သာ ဝိညာဥ္ေတာ္၏နာမေတာ္ျမတ္၌ ဆုိေသာစကားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္သုံးပါး
တစ္ဆူဘုရားကုိ
ေအာက္ေမ့သတိရၾကပါတယ္။
ခ႐ူစူးမွတ္သားျခင္းျပဳရာမွာ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔ကုိယ္ေပၚတြင္လက္ဝါးကပ္တိုင္ပုံသ႑ာန္အတုိင္းျပဳျခင္းျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္သည္ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔အ
တြက္လက္ဝါးကပ္တုိင္အေပၚ၌ အသက္ေတာ္စြန္႔ေတာ္မူေၾကာင္းကုိ
သတိရေစပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာေတာ္ကုိခံစားရရွိရန္
အတြက္နဲ႔ ဝိညာဥ္ေရာခႏၶာကုိယ္ပါ ေဘးဥပါဒ္အႏၲရာယ္ခပ္သိမ္းမွ
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈရရွိရန္အတြက္ ခ႐ူစူးမွတ္သားျခင္းကုိျပဳၾကဖုိ႔
လုိအပ္ပါတယ္။
(ဂလာတိၾသဝါဒစာ ၆း၁၄)
'ငါျဖစ္လွ်င္ ငါတုိ႔သခင္ေယဇူးခရစ္ေတာ္၏လက္ဝါးကပ္တိုင္ေတာ္မွတစ္ပါး
အဘယ္အရာ၌မွ ဝါၾကြားျခင္းမရွိပါေစႏွင့္။ ထုိလက္ဝါးကပ္တုိင္ေတာ္မွာ ဤေလာကသည္ငါ့အဘုိ႔႐ုိက္ထားျခင္းကိုခံလ်က္ရွိ၏။ ငါသည္လည္း
ဤေလာကအဖုိ႔႐ုိက္ထားျခင္းကုိ ခံလ်က္ရွိ၏။'
(Mandalay Archdiocese မွ Rev. Fr. Dominic Jo Du
ေျဖၾကားျပဳစုေရးသားထားေသာ ဘာသာေရးအေမးအေျဖ စာအုပ္မွ
ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသျဖင့္ ယုံၾကည္စိတ္ခ်စြာျဖင့္
ဖတ္ရႈ လက္ခံႏုိင္ပါေၾကာင္း)
No comments:
Post a Comment