ေမးခြန္း (၁) ေယဇူးခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ရဲ႕သခ်ၤဴိင္းဂူဟာ အိႏိၵယႏိုင္ငံ ကက္႐ွမီးယား ျပည္နယ္႐ွိ၊ ႐ွ႐ွိနာဂါအပိုင္၊ ကန္ဒီယာန္ဒီစႀကိတ္တြင္ တည္႐ွိသည္ဆိုသည္မွာ အမွန္ ပင္ျဖစ္ပါသလား။
ေျဖ ။ ။
ေယဇူးခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ရဲ႕သခ်ၤဴိင္းဂူဟာ အိႏိၵယႏိုင္ငံ ကက္႐ွမီးယား ျပည္နယ္႐ွိ၊ ႐ွ႐ွိနာဂါအပိုင္၊
ကန္ဒီယာန္ ဒီစႀကိတ္တြင္တည္ ႐ွိသည္ဆိုသည္မွာ
လံုးဝမွန္ကန္မႈမ႐ွိပါ။
မွားယြင္းေသာေျပာဆိုခ်က္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ပလီဝတ္ေက်ာင္းအတြင္းမွာ
အုတ္ဂူျပဳလုပ္၍၊ ခရစ္ေတာ္၏ အုတ္ဂူသခၤ်ဴိင္းအျဖစ္ စာတမ္းထိုး၍၊ ျပတိုက္အသြင္ဖန္တီးၿပီး၊
ခရစ္ယာန္ ဘာသာကိုဖ်က္စီးရန္ ႀကိဳးစားျခင္းတစ္ရပ္သာျဖစ္ပါသည္။ ဒီလိုထြင္ဇာတ္ ေတြေၾကာင့္၊
ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ဟာအၿငိမ္မေနရပဲ၊ ခရစ္ေတာ္႐ွင္ဟာ ခုတိဗက္ျပည္က မြန္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ
ဗုဒၶဘာသာအေနႏွင့္ ရဟန္းခံခဲ့ တယ္ေျပာလိုက္၊
ေတာ္ၾကာ ကက္ရွမီးယားမွာ မူဆလင္ဘဝနဲ႔ အသက္ ၁၂ဝ ထိေနခဲ့တယ္ ေျပာလိုက္စသျဖင့္၊ ခရစ္ေတာ္႐ွင္နဲ႔ပက္သက္ၿပီး
ထြင္ခ်င္တိုင္း ထြင္ေနတဲ့ ထြင္ဇာတ္ေတြဟာ အေတာ္ကိုမ်ားေနပါၿပီ။ ထြင္ဇာတ္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာလိုက္ၿပီဆိုလွ်င္သမိုင္းခုႏွစ္လြဲေနရတာနဲ႔၊
တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုေ႐ွ႕ေနာက္မညီ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြျဖစ္ေနရတာနဲ႔၊ မမွန္ကန္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနတာကို
ေလ့လာသိ႐ွိေနရတယ္ဆိုေတာ့ 'ပတၱျမားမွန္လွ်င္ ႏြံမွာ နစ္ေသာ္လည္းမညစ္' ဆိုေသာစကားပံုဟာ
မွန္လွပါသည္။ သမိုင္းမွန္ကို လိမ္ညာ၍မရပါ။
ေယဇူးခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ရဲ႕သခၤ်ဳိင္းဂူဟာ အိႏိၵယႏိုင္ငံ
ကက္႐ွမီးယားျပည္နယ္ ႐ွ႐ွိနာဂါအပိုင္ ကန္ဒီယာန္ဒီစႀတိတ္မွာတည္႐ွိ တယ္ဆိုတဲ့ထြင္ဇာတ္ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔
ဘယ္မွာ စတင္ျဖစ္ေပၚခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္မ်ားကို ဆက္လက္ေျဖၾကားေပးပါ့မယ္။
အင္တာနက္ထဲက ဝီကီပီဒီယာဖရီးစြယ္စံုက်မ္းကုိအေျချပဳၿပီး
ေလ့လာေျဖၾကားေပးပါ့မယ္။ ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ဟာ လက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚ မွာတင္သတ္ေတာ့ မေသပဲ
အိႏၵိယျပည္ကိုထြက္ေျပးခဲ့ၿပီး ကက္႐ွမီးယားမွာ ပုန္းေ႐ွာင္ေနခဲ့တယ္ဆိုၿပီး မူဆလင္ဂိုဏ္းမ်ားထဲက
တစ္ဂုိဏ္းျဖစ္တဲ့ အာမာ့ဒီးယားအစၥလာမ္ဂိုဏ္းမွ
မူဆလင္တစ္ခ်ဳိ႕ရဲ႕ထြင္လံုးမွ ထြက္ေပၚခဲ့ တဲ့ထြင္ဇာတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးစြာအာမာ့ဒီးယား
အစၥလာမ္ဂိုဏ္းဂဏအေၾကာင္း ကိုေလ့လာႏုိင္ရန္ေဖာ္ျပေပးပါ့မယ္။
အာမာ့ဒီးယားအစၥလာမ္ဂိုဏ္းဟာ ၁၉ ရာစုျဖစ္တဲ့
၁၈၈၉ ခုႏွစ္က မီရ္ဇာဂူလမ္အာမတ္လို႔အမည္ရတဲ့ပုဂၢဳိလ္ကေန အိႏိၵယႏိုင္ငံ Punjab
ပန္ဂ်ပ္ျပည္နယ္ ကန္ဒီယာန္
အရပ္ေဒသမွာ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့အစၥလာမ္ အသင္းဂုိဏ္းကြဲတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ မီရ္ဇာဂူလမ္အာမတ္ကေန ထာဝရ ဘုရားသခင္ ကတိထားေတာ္မူခဲ့တဲ့
မက္ဆီးယားကယ္တင္႐ွင္ဟာ ေယဇူးခရစ္ေတာ္မဟုတ္ဘူး။ မိမိသာလွ်င္ မက္ဆီးယားကယ္တင္ရွင္ ျဖစ္တယ္လို႔သြန္သင္ခဲ့ပါတယ္။
မီရ္ဇာဂူလမ္အာမတ္ ကြယ္လြန္သြားၿပီး တဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ အ႐ိုက္အရာဆက္ခံသူအျဖစ္ ေမာ္လဝီပလီဆရာ'ႏူးအာဒ္ဒင္'
ဟာ ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။ ႏူးအာဒ္ဒင္ ေမာ္လဝီပလီဆရာႀကီးလည္း ကြယ္လြန္ၿပီးေရာ ၁၉၁၄
ခုႏွစ္မွာပဲ အာမာ့ဒီးယားအစၥလာမ္ဂိုဏ္းဟာ ႏွစ္ဂိုဏ္းထပ္ကြဲခဲ့ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီဂိုဏ္းႏွစ္ဂိုဏ္းကေတာ့
အိႏၵိယႏိုင္ငံ ထဲမွာ႐ွိတဲ့ ကန္ဒီယာန္နယ္သား အာမာဒီးယားအစၥလာမ္မ်ားနဲ႔၊ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံ
နယ္သား အာမာ့ဒီးယား အစၥလာမ္မ်ားရယ္လို႕ ဂိုဏ္းႏွစ္ဂိုဏ္းထပ္မံကြဲသြားခဲ့ ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီဂိုဏ္းႏွစ္ဂိုဏ္းေပါင္းဦးေရမွာကမၻာေပၚမွာသန္းေပါင္း(၁၇ဝ)
႐ွိပါတယ္။ ကန္ဒီယာန္နယ္သား အာမာဒီးယားအစၥလာမ္မ်ားကေန သူတို႔ရဲ႕ အသင္းဂိုဏ္းထူေထာင္သူ
မီရ္ဇာဂူလမ္အာမတ္ကို ေနာက္ဆံုးပေရာဖက္ျဖစ္ လက္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံ႐ွိ လာေဟာ
နယ္သား အာမာ့ဒီးယား အစၥလာမ္မ်ားကေတာ့ သူတို႔ရ႕ဲအသင္းဂိုဏ္းတည္ေထာင္သူ မီရ္ဇာဂူလမ္ အာမတ္ကို
ပေရာဖက္အျဖစ္လက္မခံပါ။ မုိဟာမတ္သာလွ်င္ ေနာက္ဆံုးပေရာ ဖက္ျဖစ္တယ္လို႔လက္ခံထားၿပီး မီရ္ဇာဂူလမ္အာမတ္ဟာ
အစၥလာမ္ဘာသာကို ျပဳျပင္သူအျဖစ္လက္ခံခဲ့ပါတယ္။ အာမာ့ဒီးယား အစၥလာမ္မ်ားရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္
သြန္သင္ခ်က္ကေတာ့ ဘုရားတစ္ဆူတည္းျဖစ္ျခင္း၊ ကိုးကြယ္မႈဘာသာလည္း တစ္ဘာသာတည္းျဖစ္ျခင္း၊
ကမၻာေပၚ႐ွိလူမ်ဳိးဟာ တစ္လူမ်ဳိးတည္းျဖစ္ျခင္း ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ယံုၾကည္လ်က္သြန္သင္ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အာမာ့ဒီးယားအစၥလာမ္မ်ားဟာ တစ္ကမၻာလံုးမွာ႐ွိတဲ့လူမ်ဳိးမ်ားအားလံုးကို တစ္လူမ်ဳိးတည္းျဖစ္ေအာင္၊
တစ္ကမၻာလံုးမွာ႐ွိတဲ့ဘာသာတရားမ်ားကို တစ္ဘာသာတည္းျဖစ္ေအာင္ အားလံုးအတူတကြ တစ္ဆူတည္းေသာ
ဘုရား႐ွင္ကို ကိုးကြယ္ဘို႔ဆိုၿပီး သူတို႔ႀကိဳးစားေနၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အာမာ့ဒီးယား အစၥလာမ္မ်ားဟာ
အိႏၵိယႏိုင္ငံပန္ဂ်ပ္ျပည္နယ္ ကန္ဒီယာန္ ဒစ္စႀတိတ္မွာ စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့ေပမဲ့ အမ်ားစုဟာ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံမွာ မွီတင္းေနထိုင္ၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။
အာမာ့ဒီးယားဂိုဏ္းမွ မြတ္ဆလင္မ်ားဟာ အသင္းဂိုဏ္းတည္ေထာင္သူ မီရ္ဇာဂူလမ္အာမတ္ကို လက္ခံပံုလက္ခံနည္းကကြဲေနတဲ့အတြက္ သြန္သင္မႈေတြမတူညီတာေတြ
ကိုလည္းေတြ႕႐ွိရပါတယ္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ကန္ဒီယာန္နယ္႐ွိ အာမာ့ဒီးယား မြတ္စလင္မ်ားဟာ မိမိတို႔ရဲ႕အသင္းဂိုဏ္းတည္ေထာင္သူ
မီရ္ဇာဂူလမ္အာမတ္ကိုေနာက္ဆံုး ပေရာဖက္အျဖစ္ ေၾကြးေႀကာ္ေန ၾကတဲ့အတြက္ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့မူရင္းအစၥလာမ္မ်ားရဲ႕
ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ သြန္သင္မႈမ်ားျဖစ္တဲ့ တမန္ေတာ္ မိုဟာမက္သာလွ်င္ ေနာက္ဆံုးပေရာဖက္ ျဖစ္သည္ဆိုတဲ့အခ်က္ကိုဆန္႔က်င္ေနတဲ့အတြက္
အိႏၵိယႏိုင္ငံ ကန္ဒီယာန္ နယ္သား အာမာ့ဒးီယားမူဆလင္မ်ားကို မူဆလင္ကမၻာကေန ဒိ႒ိမ်ား၊ အယူလြဲမွားသူမ်ားအျဖစ္သတ္မွတ္ထားၿပီး
မူဆလင္မ်ားဟုပင္လက္မခံၾက ေတာ့ေပ။ ဤကဲသို႕မူဆလင္ကမၻာက မူဆလင္အျဖစ္လက္မခံၾကေသာ္လည္း သူတို႕ကိုသူတို႔မူ
မူဆလင္မ်ားဟုပင္ သတ္မွတ္ထားၾကတာကို ေလ့လာသိ႐ွိ ရပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ေသာအာမာ့ဒီးယားအစၥလာမ္တို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ျခင္းနဲ႔ သြန္သင္ ခ်က္မွာ၊ အသင္းဂိုဏ္းတည္ေထာင္သူ
မီရ္ဇာဂူလမ္အာမတ္ဟာ ပေရာဖက္ မိုဟာမက္အေနနဲ႕ၾကြလာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သလို၊ ေယဇူးခရစ္ေတာ္ဝင္စားတဲ့ပုဂၢိဳလ္
လည္းျဖစ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဟိႏၵဴေတြကိုးကြယ္ေနတဲ့ ခရစ္သွ်နားနတ္ဘုရားလည္းျဖစ္တယ္လို႔
ယံုၾကည္သူကယံုၾကည္ၿပီး သြန္သင္ ေနသူက သြန္သင္ေနတာကို အာမာ့ဒီးယားအစၥလာမ္မ်ားနဲ႔ပက္သက္တဲ့
စာေပအေရးအသားမ်ားကိုေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ သိ႐ွိရပါတယ္။ မီရ္ဇာဂူလမ္ အာမတ္ဟာ မိုဟာမက္အေနနဲ႔
၊ ခရစ္ေတာ္အေနနဲ႔၊ ဟိႏၵဴေတြရဲ႕နတ္ဘုရား ခရစ္သွ်နားအေနနဲ႔ ၾကြလာတယ္လို႔ယူဆၿပီး ႐ွင္ေဂါဒမ
ဗုဒၶအေနနဲ႔ ၾကြလာျခင္းလို႔ေၾကြးေၾကာ္မႈ မျပဳတာဟာျဖင့္ ထူးဆန္းေနျပန္ပါတယ္။
ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ရဲ႕သခ်ဳိင္းဂူ အိႏၵိယႏိုင္ငံ
ကက္႐ွမီးယားျပည္နယ္႐ွိ ႐ွ႐ွီနာဂါတပိုင္ ကန္ဒီယာန္ဒီစႀတိတ္တြင္ တည္႐ွိသည္ ဆိုတဲ့အခ်က္ဟာ
၁၉၄၈ ႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွ အာမာ့ဒီးယားအစၥလာမ္အသင္းဂိုဏ္းမွထြင္လိုက္တဲ့
ထြင္ဇာတ္ တစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္းသိ႐ွိရပါတယ္။ ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ရဲ႕အေလာင္းေတာ္ ျမွဳပ္ႏွံခဲ့ရာဂူသခ်ဳိင္းဟာ
အစၥေရးျပည္မွာယေန႔တိုင္႐ိွပါတယ္။ အဲဒီသခၤ်ဳိင္းဂူကပဲ သံုးရက္ေျမာက္တဲ့ေနမွာ ျပန္႐ွင္ထေျမာက္ခဲ့တာပါ။
သူတို႔တေတြဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ကက္႐ွမီးယားမွာ႐ွိတဲ့ပလီဝင္းထဲမွာ
သခၤ်ဳိင္းအုတ္ဂူတစ္ခုကိုျပဳလုပ္၍ 'ယူဆပ္ဖ္ဂ်ဳိးဇက္၏သား ေယဇူး၏သခၤ်ဳိင္းဂူ' လို႕ စာတမ္းထိုးအျဖစ္ေရးသားၿပီးေၾကျငာခဲ့ၾကသလို စာေပေရးသားမႈျပဳခဲ့ၾကေပ မယ့္လည္း ၂ဝ ရာစုအေစာပိုင္း
မွာအာ႐ံုစိုက္သူမ႐ွိခဲ့ပါ။
ဘုန္းႀကီးပင္လွ်င္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ျပင္ဦးလြင္မွာပညာသင္ေနစဥ္
ျမန္မာဘာသာျပန္ဖတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာျပထားတဲ့ပံုကေတာ့ မႏၱေလးပုဏၰားကုန္းက
အေဆာက္အဦးပုံစံ ထရံကပ္သြပ္မိုးေအာက္က အုတ္ဂူပံု ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အခုတစ္ခါအင္တာ နက္ထဲမွာေကာ၊စာေပက်မ္းဂန္ေတြ
ထဲမွာေလ့လာလိုက္ေတာ့ ေဖာ္ျပထားပံုဟာတစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနပါတယ္။
အခုတဖန္ခရစ္ေတာ္သည္ ကက္ရွမီးယားမွာ မူဆလင္ဘဝနဲ႔အသက္
(၁၂ဝ) ထိေနထုိင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို မွားယြင္းေနေၾကာင္း သမိုင္း အေထာက္အထားမ်ားနဲ႔
အေျဖေပးခ်င္ပါတယ္။ အသက္ (၁၂ဝ) အထိ မူဆလင္ဘဝနဲ႔ရွင္သန္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ေအဒီ
(၁၂ဝ) အထိ အသက္ရွင္ခဲ့တယ္လို႔ဆိုလိုျခင္းျဖစ္တယ္။ မူဆလင္ဘဝနဲ႔ ေအဒီ (၁၂ဝ) ထိရွင္သန္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ဟာ
သမိုင္းအရမွားယြင္းေနပါတယ္။ မူဆလင္ဘာသာကိုတည္ေထာင္သူ ပေရာဖက္မူဟာမက္ဟာ ေအဒီ (၅၇ဝ) ခုႏွစ္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ
ေမြးဖြားခဲ့ၿပီး မူဆလင္ဘာသာဟာ ေအဒီ (၆၁ဝ) ခုႏွစ္မွာမကၠာၿမိဳ႕မွအစျပဳခဲ့ေၾကာင္း အစၥလာမ္သမိုင္းအရသိရွိရပါတယ္။
ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္ဟာ ေအဒီ (၁၂ဝ) ခုႏွစ္ထိရွင္သန္ခဲ့အုံးေတာ့ ကမၻာေပၚမွာမူဆလင္မ်ားမရွိေသးပါ။
အစၥလာမ္ဘာသာ မေပၚေပါက္ခဲ့ေသးပါ။ ပေရာဖက္မူဟာမက္သည္ပင္လွ်င္ ကမၻာေပၚမွာမေမြးဖြားခဲ့ေသးပါ။
ထြင္ဇာတ္ ျဖစ္ေၾကာင္းေပၚလြင္ေနပါတယ္။
အခုထပ္မံ၍ရွင္းျပရမယ္ဆုိရင္ ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္နဲ႔
ခရစ္ေတာ္ ဘုရား႐ွင္ရဲ႕အုတ္ဂူသခ်ႋဳင္းအစစ္အမွန္တည္႐ွိရာေနရာကို သမိုင္းအေထာက္ အထားမ်ားနဲ႔ဆက္လက္ၿပီးတင္ျပေပးပါမယ္။
ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္နဲ႔ ပတ္သက္လာၿပီဆိုရင္
ကြၽႏု္ပ္တို႔ခရစ္ယာန္ ေတြက သမၼာက်မ္းခ်က္ေတြနဲ႔လွည့္ပတ္ၿပီးသက္ေသျပေလ့ရွိပါတယ္။ မွန္လည္းမွန္ပါသည္။
သမၼာက်မ္းစာေတာ္ျမတ္ဟာ ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ႏႈတ္ကပတ္ တရားေတာ္ျဖစ္သလို၊ ကယ္တင္ျခင္းသမိုင္းလည္း
ျဖစ္ပါတယ္။ ခရစ္ေတာ္ ဘုရား႐ွင္ကိုယံုၾကည္သက္ဝင္ၾကတဲ့ ခရစ္ယာန္ေတြအတြက္ေတာ့ ျပႆနာ မ႐ွိပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ခရစ္ယာန္ေတြက ယံုၾကည္လက္ခံထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ခရစ္ယာန္မဟုတ္ေသာ
အျခားဘာသာကိုယံုၾကည္ သက္ဝင္သူမ်ားအတြက္ေတာ့
သမၼာက်မ္းခ်က္နဲ႔ေထာက္ျပသက္ေသ ျပတာကိုလက္ခံႏိုင္သူ႐ွိသလို၊ လက္မခံႏိုင္သူေတြလည္း႐ွိပါတယ္။
ဒီကေန႔ ခရစ္ေတာ္ဘုရားရွင္ဟာ ဒ႑ာရီထဲကပုဂၢိဳလ္မဟုတ္ဘဲ
တကယ္႐ွိခဲ့တဲ့ သမိုင္းဝင္ပုဂၢဳိလ္တစ္ပါးဆိုတာကို ခရစ္ယာန္မဟုတ္တဲ့ နာမည္ႀကီး သမိုင္းေရးဆရာႀကီး Flavius
Josephus ေရးသားတဲ့ History of
the Jewish & Antiquitties of the Jews
လို႔ အမည္ရတဲ့ သမိုင္းစာအုပ္ႏွစ္အုပ္မွ သမိုင္းအေထာက္အထားေတြနဲ႔ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။
အဲ့ဒီသမိုင္းစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကို ဦးစြာ Aramaic ဘာသာစကားနဲ႔ေရးသားခဲ့ၿပီး ဂရိဘာသာစကားနဲ႔လည္းေရးသားခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုအထင္ကရနာမည္ႀကီး ဂ်ဴးသမိုင္းေရးဆရာႀကီးရဲ႕ အထၴဳပတိၱသမိုင္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ဦးစြာေဖာ္ျပ
ေပးပါမယ္။ သူ႔ရဲ႕ရာဇာဝင္ကိုသိမွ သူရဲ႕အေရးအသားဟာ ဘယ္အတိုင္း အတာအထိ ခိုင္လံုတယ္၊ စိတ္ခ်ရတယ္ဆိုတာသိရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဂ်ဴးသမိုင္းဆရာႀကီး Flavius Josephus ဟာ ေအဒီ (၃၇) ခုႏွစ္မွာ ေမြးဖြားခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ သူရဲ႕ေမြးရပ္ဇာတိကေတာ့၊ အစၥေရးျပည္ ေဂ်႐ုစလင္ၿမိဳ႕ျဖစ္ပါတယ္။ Flavius Josephus သည္ ပထမရာစုႏွစ္မွာ အထင္ကရနာမည္အေက်ာ္ဆံုး သမိုင္း ဆရာႀကီးတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။
ေအဒီ (၆၆)ခုႏွစ္မွ (၇၃) ခုႏွစ္အထိ ေရာမအစိုးရကိုေတာ္လွန္ခဲ့တဲ့ေနရာမွာ ေ႐ွ႕တန္းကပါဝင္ခဲ့သူျဖစ္
ပါတယ္။ ဂ်ဴးသမိုင္းေရးဆရာႀကီး Flavius
Josephus ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ယာဇ္ပုေယာဟိတ္မ်ဳိးႏြယ္နဲ႔ဘုရင္အမ်ဳိးႏြယ္မွဆင္းသက္
လာသူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသမိုင္းေရးပုဂၢိဳလ္ႀကီးရဲ႕ဂ်ဳးနာမည္စစ္စစ္ကေတာ့
Joseph ben Mathias ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးေရာမ နာမည္ကိုခံယူခဲ့
တာလည္းဆိုရင္ သူဟာဂါလီေလနယ္စားေစာ္ဘြားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေအဒီ (၆၆) ခုႏွစ္မွာ ေရာမအစိုးရကို
သူကုိယ္တိုင္ဦး ေဆာင္ၿပီးေတာ္လွန္ေရးဆင္ႏႊဲခဲ့ပါတယ္။ ေရာမေတြရဲ႕ Vespasian
စစ္တပ္ကေန ရက္သတၱပတ္ (၇) ရက္တိတိ အဝိုင္းခံလိုက္ရေတာ့ လက္နက္ခ်အ႐ႈံးေပးခဲ့ရပါတယ္။ Vespasian ဟာဘုရင္ျဖစ္လာေတာ့ သူဟာမ်က္ႏွာရသူျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
Vespasian
ဆိုတဲ့ ေရာမနာမည္ကိုပါ မိမိကိုယ္ကိုမွည့္ေခၚခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဂ်ဴးသမိုင္းေရးဆရာႀကီး Flavius Josephus ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ေလာကတြင္ သာမက ေရာမတစ္ခြင္မွာပင္
နာမည္ေက်ာ္ဂ်ဴးသမိုင္းေရး ပုဂၢိဳလ္ႀကီးအျဖစ္လူသိမ်ားခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။ သူဟာခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ကို ယံုၾကည္သက္ဝင္သူခရစ္ယာန္မဟုတ္တဲ့အတြက္ သူ႕ရဲ႕သမိုင္းအေရး
အသားမ်ားကလည္း သမၼာက်မ္းစာအျပင္ဘက္ေန ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္နဲ႔ ခရစ္ေတာ္႐ွင္ရဲ႕သာသနာေတာ္အတြက္
ခိုင္လံုမႈတစ္ရပ္ကိုေပးထားတဲ့ အေရးအသားတစ္ရပ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူရဲ႕သမိုင္းအေရးအသားမ်ားကုိ
လည္းေလ့လာဘို႔လြယ္ကူရေအာင္ဆိုၿပီး ပညာ႐ွင္မ်ားက အခန္းႀကီး အခန္းငယ္မ်ားကို ခြဲျခားေပးထားတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။
ဥပမာ Antiquities of the Jews'
ဂ်ဴးလူမ်ဳိးတို႔၏ ေ႐ွးေခတ္တြင္ ေပၚထြန္းခဲ့သည့္ ပညာ႐ွင္မ်ားသမိုင္း' အခန္းႀကီး ၁၈၊
အခန္းငယ္ ၃ မွ တတိယေျမာက္အပိုဒ္ထဲမွာသမိုင္းသြင္းထားခ်က္ကေတာ့ 'ဥာဏ္ပညာ အေမွ်ာ္အျမင္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာေယဇူးဟု
အမည္တြင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါး ေပၚထြန္းခဲ့သည္။
သူသည္ အံ့ဖြယ္တန္ခိုးအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုျပေတာ္မူခဲ့သူျဖစ္သည္။ သူ၏သြန္သင္ခ်က္မ်ား၌
သစၥာသမၼာတရားႏွင့္ႏွစ္သိမ့္အားရမႈမ်ားကို ရ႐ွိၾကသျဖင့္ မ်ားစြာေသာဂ်ဳးလူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္တကြ၊
ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမဟုတ္ေသာ လူမ်ဳိးျခားမ်ားကိုပင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ သူသည္ခရစ္ေတာ္ျဖစ္သည္။ ပီလာတူးမင္းသည္ လူထု၏အႀကံျပဳခ်က္အတိုင္း
လက္ဝါးကပ္တိုင္၌ သူ႔အားတင္သတ္ခဲ့သည္။ သူ႔အားဦးစြာခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္
သူ႔အားစြန္႔ပယ္မႈမျပဳၾကေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူသည္တတိယ ေျမာက္ေသာေန႔၌ ေသျခင္းမွတစ္ဖန္ျပန္လည္႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူၿပီး သူတို႔အားမိမိကိုယ္ကိုကုိယ္ထင္႐ွားျပေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္တစ္ခ်က္၊
ပေရာဖက္မ်ားကသူႏွင့္ပတ္သက္ေသာအနာဂတၱိစကားမ်ားကုိ ႀကိဳတင္ေဟာထားျခင္းေၾကာင့္တစ္သြယ္၊
သူကိုယ္တိုင္ျပဳခဲ့ေသာ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ေတာ္မ်ားေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ သူ၏ေနာက္လိုက္မ်ားသည္
မိမိတို႔ကိုယ္ကိုမိမိတို႔ ခရစ္ယာန္မ်ားဟုပင္
ယေန႔ထိတိုင္ ေခၚေဝၚၾကသည္'လို႔ ေလ့လာမွတ္သားရပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕သမိုင္းအေရးအသားထဲမွာ ခရစ္ေတာ္နဲ႔
ပက္သက္ၿပီး ေရးသားမႈ၊ သမိုင္းသြင္းမႈေတြပါ႐ွိၿပီး ခရစ္ေတာ္သည္ အိႏိၵယျပည္သို႔သြားသည္။
တိဗက္ျပည္သို႔သြားသည္ဟူ၍ သမိုင္းသြင္းေရး သားထားမႈမ႐ွိပါ။ ထိုရာဇဝင္မ်ားသည္ ေနာက္ပိုင္းမွထြင္လာေသာ
ရာဇဝင္မ်ား သာျဖစ္ပါသည္။
အခုတစ္ဖန္ ခရစ္ေတာ္႐ွင္ရဲ႕အုတ္ဂူသခ်ႋဳင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး၊
ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံ၊ လာေဟာၿမိဳ႕ေတာ္မွ၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး အိႏိူင္းယသ္ ဘားနတ္ရဲ႕ေလ့လာတင္ျပေျဖထားခ်က္ကို၊
၁၉၈၅ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ (၁၈) ရက္ေန႕ထုတ္ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံရဲ႕တတိယအႀကီးဆံုးၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ ဖက္ဆီလ္အာဘတ္ၿမဳိ႕မွထုတ္ေဝတဲ့ လစဥ္ထုတ္ 'သာလာရွ္'
မဂၢဇင္း စာအုပ္ထဲက 'စပါယ္ရွယ္ေယဇူးနံဘာ'လို႔ အမည္ရတဲ့ေျဖၾကားခ်က္ ကုိအေျခခံၿပီးေဖာ္ျပေပးပါမယ္။
ပထမအခ်က္ကေတာ့ ေဟ႐ုဒ္မင္းႀကီး လိုက္လံသတ္ခဲ့လို႔
ကေလးဘဝနဲ႔အီဂ်စ္ျပည္သို႔ ေျပးခဲ့ရတဲ့ဘဝကလြဲရင္ ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ဟာ ပါလက္စတိုင္းႏိုင္ငံအျပင္ဘက္ကို
တစ္ခါမွ် ခရီးမထြက္ခဲ့ဘူးပါ။
႐ွင္မာေတဦးဧဝံဂလိက်မ္း ၂၇း၅၇-၅၈ ထဲမွာ
'ညေနခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ ေယဇူး၏တပည့္တစ္ဦးျဖစ္သည့္ အာရီမာေတးယၿမိဳ႕သား ဂ်ဳိးဇက္အမည္႐ွိ
ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝသူတစ္ဦးေရာက္လာေလ၏။ သူသည္ ပီလာတူးမင္းထံသို႔ သြားၿပီးလွ်င္ သခင္ေယဇူး၏အေလာင္းေတာ္ကိုေတာင္းေလ၏၊
ထိုအခါ ပီလာတူးမင္းက၊ အေလာင္းေတာ္ကိုသူ႔အားေပးရန္အမိန္႔ခ်လိုက္ေလ၏'တဲ့။
႐ွင္ေယာဟန္ဧဝံဂလိက်မ္း ၁၉း၃၉-၄ဝ ထဲမွာ 'သခင္ေယဇူးထံေတာ္သို႔
ညခ်ိန္တြင္လာေသာ နီကိုေဒးမုသည္လည္း မီးရာႏွင့္မုတ္ေရာထားေသာ၊ ဆီေမႊးနံသာေပါင္းအခ်ိန္တစ္ရာခန္႔ကို
ယူေဆာင္လာေလ၏။ သူတို႔သည္လည္း ေယဇူး၏အေလာင္းေတာ္ကိုယူေဆာင္လာၿပီးလွ်င္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔၏
သၿဂိဳလ္ျခင္းႏွင့္ဆိုင္ေသာ၊ ဓေလ့ထံုးစံအတိုင္း၊ နံ႔သာမ်ိဳးမ်ားႏွင့္အတူ ပိတ္အဝတ္ျဖင့္ပတ္ရစ္ၾက၏'တဲ့။
ရွင္မာေတဦးဧဝံေဂလိက်မ္း ၂၇း၅၉-၆ဝ 'ဂ်ိဳးဇက္သည္
အေလာင္း ေတာ္ကိုယူေဆာင္၍၊ ျဖဴစင္ေသာပိတ္အဝတ္ျဖင့္ ပတ္ရစ္ၿပီးေက်ာက္ေဆာင္ တြင္ထြင္းထားေသာ
မိမိပိုင္ဆိုင္သည့္သခ်ႋဳင္းဂူအသစ္၌ ကိုယ္ေတာ္၏ အေလာင္းေတာ္ကိုသြင္းထားေလ၏။ ထိုေနာက္
သူသည္ သခ်ႋဳင္းတြင္းအဝ၌ ႀကီးမားေသာေက်ာက္တံုးတစ္တံုးကိုလိွမ့္၍ ပိတ္ထားခဲ့ၿပီးမွ ထြက္ခြါသြားေလ၏။'
စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့အခ်က္ကေတာ့
ဂ်ဴးဘာသာေရး ေခါင္း ေဆာင္မ်ား၊ ဖာရီေဇဦးမ်ားဟာ ခရစ္ေတာ္ေယဇူးဘုရား႐ွင္ရဲ႕ဘြဲ႕နာမေတာ္ကို
ဒီကမၻာေလာကႀကီးထဲကေနေခ်ဖ်က္ပစ္ဖို႔အတြက္ ေရာမဘုရင္ထံခ်ဥ္းကပ္ ၿပီးေတာ့ သူဟာတတိယေျမာက္တဲ့ေန႔မွာ
ျပန္လည္႐ွင္ျပန္ထေျမာက္မယ္လို႔ သူကိုယ္တိုင္ေျပာခဲ့တယ္။ဒါေၾကာင့္ အဲဒီသခ်ႋဳင္းကုိအေစာင့္အၾကပ္ထားဖို႔
ေတာင္းခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သခ်ႋဳင္းဂူကိုအေစာင့္ခ်ထားခဲ့ပါတယ္။
႐ွင္မာေတဦးဧဝံဂလိက်မ္း ၂၇း၆၆ 'ထိုေၾကာင့္သူတ႔ိုသည္လည္း
သြားၾက၍ေက်ာက္တံုးကိုတံဆိပ္ခပ္ႏိွပ္ကာ အေစာင့္မ်ားခ်ထားၾကလ်က္ သခ်ႋဳင္းဂူကိုလံုၿခံဳေအာင္ေစာင့္ၾကပ္ေစၾက၏။'
ဘုရားတန္ခိုးေတာ္နဲ႔ျပန္ရွင္ထ ေျမာက္ေတာ္မူျခင္းကိုပင္ အေစာင့္အၾကပ္ေတြကို ေငြေပးၿပီးႏႈတ္ပိတ္ခဲ့ၾကတာ ကိုပင္
႐ွင္မာေတဦးဧဝံေဂလိက်မ္း ၂၈း၁၁-၁၅ ထဲမွာေလ့လာဖတ္႐ႈရပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲသူတို႔ႏႈတ္ပိတ္ပိတ္
ဂ်ဴးလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ယဇ္ပုေရာဟိတ္နဲ႔မင္းမ်ဳိး မင္းႏြယ္ျဖစ္တဲ့ သူတို႔ရဲ႕မ်ိဳး႐ိုးႏြယ္ဘြားျဖစ္တဲ့ သမိုင္းဆရာႀကီး Flavius Josephus
ကေတာ့ သူ႔ရဲ႕သမိုင္းအေရးအသားထဲမွာ တတိယေျမာက္တဲ့
ေန႔မွာေသျခင္းမွတစ္ဖန္ျပန္လည္႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ၿပီး မိမိ၏ေနာက္လုိက္ တပည့္ေတာ္မ်ားကို
ကိုယ္ထင္႐ွားျပတဲ့အေၾကာင္းမ်ားကို သမိုင္းသြင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ခရစ္ေတာ္႐ွင္ရဲ႕ဂူသခ်ႋဳင္းအစစ္အမွန္ရဲ႕ ရာဇာဝင္သမိုင္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္
ကိုခုႏွစ္သကၠရာဇ္မ်ားျဖင့္ ဆက္လက္ၿပီးေလ့လာၾကမယ္ဆိုရင္ ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ အေလာင္းေတာ္ျမွဳပ္ႏွံရာသခ်ႋဳင္းဂူဟာ
ေျခရာလက္ရာမပ်က္နဂို႐ွိရင္းအတိုင္း ေဂ်႐ုဇလင္ၿမိဳ႕မွာယေန႔ ထိတိုင္တည္႐ွိေနပါတယ္။ ၾကည္ညိဳေလးျမတ္ျခင္းအျပည့္အဝနဲ႔
ထိန္းသိမ္းထားပါတယ္။ သမိုင္းခုႏွစ္ကာလမ်ားအလိုက္
ဆက္လက္ၿပီး ေဖာ္ျပေပးပါမည္။ ေအဒီ ၃ဝ
ခုႏွစ္မွ ေအဒီ ၇ဝ ခုႏွစ္ကာလအတြင္း အေစာပိုင္းကာလခရစ္ယာန္မ်ားဟာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ညွင္းပမ္း ႏွိပ္စက္ျခင္းကိုိ ခံေနၾကရခ်ိန္ျဖစ္ေပမယ့္
တက္ၾကြတဲ့ခရစ္ယာန္အဖြဲ႕အစည္းေလး တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေအဒီ ၄၃ ခုႏွစ္မွာ ေဟ႐ုဒ္အာဂရိပတ္ဘုရင္ဟာ ေဂ်႐ုဇလင္ၿမိဳ႕႐ုိးကိုတုိးခ်ဲ႕ပစ္လုိက္တဲ့အတြက္၊
ခရစ္ေတာ္ရွင္အသက္စြန္႔ရာ ကာလ္ဝါရီေတာင္ေတာ္နဲ႔၊ အေလာင္းေတာ္ျမွဳပ္ ႏွံသၿဂၤဳိလ္ရာဂူသခ်ႋဳင္းဟာ၊
ေဂ်႐ုဇလင္ၿမိဳ႕ေတာ္အျပင္ဖက္မဟုတ္ေတာ့ပဲ၊ ၿမိဳ႕တြင္းျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။
ေအဒီ ၇ဝ ခုႏွစ္မွ ေအဒီ ၁၃၄ ခုႏွစ္ ကာလအေတာအတြင္းမွာေတာ့၊
ေရာမအင္ပါယာရဲ႕ေန႐ုိးဘုရင္ဟာ ေဂ်႐ုဇလင္ၿမိဳ႕ေတာ္နဲ႔ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ေဂ်႐ုဇလင္ဘုရားဗိမာန္ေတာ္ႀကီးကို
ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ဒီလုိဖ်က္ဆီးေနတဲ့ကာလမွာ လူနည္းစုေလာက္သာ ၿမိဳ႕တြင္းမွာ က်န္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အမ်ားစုကေတာ့ အသက္ေဘးမွလြတ္ေျမာက္ဖုိ႔အတြက္
ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒီလုိဆုိး ႐ြားလွတဲ့အေျခအေနမွာပင္ ခရစ္ယာန္မ်ားဟာ
ခရစ္ေတာ္ရွင္ျမဳပ္ႏွံခဲ့ရာနဲ႔သုံးရက္ေျမာက္တဲ့ေန႔ ေသျခင္းမွ ျပန္လည္ရွင္သန္ထေျမာက္ေတာ္မူခဲ့ရာဂူသခ်ႋဳင္းသုိ႔
ဘုရားဖူးသြား ေရာက္ခဲ့ၾကတာကို သမုိင္းထဲမွာေဖာ္ျပထားတာကို ေလ့လာသိရွိခဲ့ရပါတယ္။ သမုိင္းအရဆုိလွ်င္၊
အဲဒီလုိေခတ္ကာလမွာပင္ ဘုရားဖူးမ်ားလာေရာက္ခဲ့ၾကလုိ႔၊ အခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢဳိလ္မ်ားဟာ ခရစ္ေတာ္ရွင္ရဲ႕သခ်ႋဳင္းဂူအနီးအနားမွာ၊ စီးပြားျဖစ္ တည္းခုိခန္းမ်ားကိုေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကတယ္လုိ႔လည္း ေဂ်႐ုဇလင္ၿမိဳ႕ရဲ႕ သမုိင္းက႑မွာေရးသားထားတာကိုလည္း
မွတ္သားရျပန္ပါတယ္။
ခရစ္သကၠရာဇ္ ေအဒီ ၁၃၅ ခုႏွစ္မွ ေအဒီ ၃၂၄
ခုႏွစ္ကာလအေတာ အတြင္းမွာေတာ့ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ျခင္းၿပီးခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုိေတာ္လွန္လုိ႔အၿပီးမွာေတာ့ ေရာမအင္ပါယာရဲ႕ဧကရာဇ္ဘုရင္ Hadrian
ဟာ ေဂ်႐ုဇလင္ၿမိဳ႕ေတာ္ကိုျပန္လည္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး၊
ခရစ္ေတာ္ရွင္ရဲ႕ သခ်ႋဳင္းဂူကိုၿခံရံလ်က္ Cupi လုိ႔ေခၚတဲ့ ေရာမလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ဖူးစာေရး
နတ္ကေလးရဲ႕႐ုပ္ထု၊ ျမန္မာလုိအေခၚကေတာ့ ဖူးစာနတ္ မွ်ားနတ္ေမာင္ ႐ုပ္ထုနဲ႔၊Venus
နတ္ဘုရား႐ုပ္ထုႏွစ္ဆူတုိ႔ကို တည္ထားကိုးကြယ္ေစခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာပဲ လုံးျခမ္းပုံအခုံးႀကီးပါတဲ့ေခါင္မုိးနဲ႔
အေဆာက္အဦးဗိမာန္ႀကီးကို လည္းေဆာက္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီဗိမာန္ေတာ္ႀကီးရဲ႕ေတာင္ဖက္ျခမ္း
ခပ္ယြန္းယြန္းမွာေတာ့ လူထုအတြက္ေစ်းႀကီးကိုတည္ေဆာက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိနတ္ဘုရား႐ုပ္ႏွစ္ဆူကိုတည္ထားရျခင္း၊
ႀကီးမားလွတဲ့ ေစ်းႀကီးနဲ႔အေဆာက္အဦးဗိမာန္ႀကီးကိုတည္ေဆာက္ရျခင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သမိုင္းကေဖာ္ျပထားျပန္ပုံကေတာ့၊ ေရာမဧကရာဇ္ ဘုရင္
Hadrian
ဟာ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕သခ်ႋဳင္းဂူသုိ႔ လူေတြတစ္ဖဲြ႔ဖဲြ႔နဲ႕သြားေရာက္ဆုေတာင္းၾကတာကို
မႏွစ္ခ်ိဳက္၍ဒီလုိနတ္ဘုရား ႐ုပ္ပြားမ်ားနဲ႔ ဗိမာန္အေဆာက္အအံု၊ ေစ်းတို႔ကို ေဆာက္လုပ္ၿပီး
ခရစ္ေတာ္ရဲ႕သခ်ႋဳင္းကို ဆီးကာပိတ္ဆို႔လိုက္ဖို႔ျဖစ္တယ္လို႔ သမိုင္းမွာ ထပ္မံၿပီးေလ့လာရျပန္တယ္။
ဘယ္လိုကာရံမႈေတြျပဳျပဳ ခရစ္ေတာ္ ဘုရား႐ွင္ကိုယံုၾကည္သက္ဝင္သူ ခရစ္ယာန္ေတြအတြက္ေတာ့
မရရႏိုင္ တဲ့နည္းနဲ႔အေရာက္သြားခဲ့ၾကၿပီး သဒၵါၾကည္ညိဳေလးျမတ္မႈကိုျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။
ခရစ္သကၠရာဇ္ ၃၂၅ ခုႏွစ္မွ ၆၁၃ ခုႏွစ္အတြင္းမွာေတာ့
ကြန္စတန္တင္ဧကရာဇ္ဘုရင္ကေန ခရစ္ယာန္ဘာသာကို ေရာမအင္ပါယာႀကီး တစ္ခုလံုးရဲ႕ တရားဝင္ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာအျဖစ္
ေၾကညာေပးခဲ့ပါတယ္။ ဧကရာဇ္ဘုရင့္ရဲ႕မယ္ေတာ္ျဖစ္သူ ဟဲန္လဲန္နားဟာ ပါလက္စတိုင္းတစ္ခြင္ကုိ
လွည့္လည္ခဲ့ၿပီး အထူးသျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ရဲ႕အသက္ေတာ္စြန္႔ရာ ကာလဝါရီေတာင္နဲ႔ ခရစ္ေတာ္ရွင္ရဲ႕ သခ်ႋဳင္းဂူတို႔ကို နဂိုမူရင္းအေျခေနသို႔
ျပန္ေရာက္သည့္တိုင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႀကိဳးပမ္းခဲ့ပါတယ္။ ကြန္စတန္တင္ ဧကရာဇ္ဘုရင္ကေန
ဘုရားဖူးဌာနအျဖစ္ မြမ္းမံမႈမ်ားျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ အမိန္႔ေတာ္ခ်မွတ္လ်က္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကိုပင္
ပံုမွန္ဘုရားဖူး သြားေရာက္ႏိုင္ၾကရန္ အားေပးအားေျမာက္မႈမ်ားျပဳခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းကိုေလ့လာ
သိရွိရပါသည္။ ကြန္စတန္တင္ဧကရာဇ္ဘုရင္ရဲ႕အမိန္႔ေတာ္အတိုင္း၊ ကာလ္ဝါရီ ေတာင္ႏွင့္ဂူသခ်ႋဳင္းကိုငံု၍
တစ္စပ္တည္းဘုရား႐ွိခိုးေက်ာင္းဗိမာန္ေတာ္ႀကီးကို တည္ထားေဆာက္လုပ္ေစခဲ့ပါသည္။ အဲဒီဘုရား႐ွိခိုးေက်ာင္းဗိမာန္ေတာ္ႀကီးကို
သခင္ဘုရားေသျခင္းမွျပန္လည္႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူသည့္ ဘုရား႐ွိခိုးေက်ာင္းဗိမာန္ေတာ္လို႔
ဘြဲ႕နာမေခၚတြင္ေစခဲ့ပါတယ္။ ေအဒီ ၄၂ဝ ခုႏွစ္မွာေတာ့
ခရစ္ေတာ္႐ွင္ရဲ႕ဂူသခ်ႋဳင္းအေပၚတည့္တည့္မွာ လံုးျခမ္းပံု႐ွိ ေခါင္အမိုးခံုးႀကီးကို ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းမွတ္တမ္းကေဖာ္ျပထား ပါတယ္။
ေအဒီ ၆၁၂ ခုႏွစ္မွ ေအဒီ ၁၁၄ဝ ခုႏွစ္အတြင္းမွာေတာ့၊
ပါ႐ွန္ဘုရင္မ်ား ဟာ ခရစ္ေတာ္သခ်ႋဳင္းဂူအနီးနားတစ္ဝိုက္႐ွိအေဆာက္အအံုမ်ားကိုဖ်က္ဆီးခဲ့ရာ
ခရစ္ေတာ္႐ွင္ရဲ႕ဂူသခ်ႋဳင္းကိုငံု၍ေဆာက္ထားေသာ ဗိမာန္ေတာ္ႀကီးလည္း အနည္းငယ္ဖ်က္ဆီးျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။
သို႔ေသာ္ မူရင္းပံုမပ်က္နဂုိအတုိင္း႐ွိခဲ့ ပါတယ္။ ေအဒီ ၁၁၄ဝ ခုႏွစ္မွ ေအဒီ ၁၈ဝ၈ ခုႏွစ္အတြင္းမွာေတာ့၊
အထူးသျဖင့္ခ႐ူးဆိတ္ ဘာသာေရး စစ္ပြဲကာလအတြင္းမွာ ၊ ၁၂၄၄ ခုႏွစ္မွာတစ္ႀကိမ္၊ ၁၃၁ဝ ခုႏွစ္မွာတစ္ႀကိမ္၊
၁၄ဝဝ ခုႏွစ္မွာတစ္ႀကိမ္၊ ၁၇ဝ၉ ခုႏွစ္မွာ တစ္ႀကိမ္ (၆) ႀကိမ္တိတိ ဘုရားေက်ာင္းဗိမာန္ေတာ္ႀကီးဟာ
ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရေပမဲ့ ခရစ္ေတာ္႐ွင္ရဲ႕ဂူသခ်ႋဳင္းေတာ္ဟာပ်က္စီးျခင္းမ႐ွိ၊ နဂိုမူရင္းအတိုင္း႐ွိခဲ့တယ္လို႔
သမိုင္းမွာေလ့လာရျပန္ပါတယ္။ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၈ဝ၈ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း သမိုင္းေလ့လာခ်က္
အရကေတာ့ ခရစ္ေတာ္ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ဂူသခ်ဳႋင္းအေပၚတည့္တည့္မွာတည္ထားတဲ့ လျခမ္းပံု႐ွိေခါင္မိုးအခံုးႀကီးဟာ၊
အႀကိမ္ႀကိမ္မီးေလာင္မႈမ်ား႐ွိခဲ့သလို အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္လည္ျပင္ဆင္မႈမ်ားျပဳခဲ့တယ္လို႔
ေလ့လာသိရွိရပါတယ္။ ခရစ္ေတာ္႐ွင္ရဲ႕တပည့္သာဝက တမန္ေတာ္မ်ား လက္ထက္မွသည္ ယေန႔ထိတိုင္ခရစ္ယာန္မ်ား
တစ္ဖြဲဖြဲဘုရားဖူးထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ခရစ္ေတာ္ ဘုရား႐ွင္ရဲ႕ဂူသခ်ႋဳင္းဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ
ကက္႐ွ္မီးယားနယ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေဂ်႐ုစလင္ၿမိဳ႕မွာသာျဖစ္ေၾကာင္း သမိုင္းအေထာက္အထား၊
ခုႏွစ္အေထာက္အထားမ်ားနဲ႔ေျဖၾကားလိုက္ရပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ဘုရားဖူးစာရင္းမ်ားကို႐ႈ႕လိုက္ပါက
သန္းေပါင္းမ်ားစြာဆိုတာသိရပါတယ္။
(မႏၱေလးကက္သလစ္ဂိုဏ္းခ် ဳ ပ္သာသနာမွ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဒုိးမိနစ္ ဦးၿဂိဳလ္တု (Rev. Fr. Dominic Jo Du)
၏ ဘာသာေရးအေမးအေျဖမ်ား စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)
No comments:
Post a Comment